FORGOT YOUR DETAILS?

Remy Burnens

Tenor

Young Swiss tenor Remy Burnens has quickly found regular success on the opera and concert stages across Switzerland and Germany. Remy studied voice with Peter Brechbühler in Lucerne and Malcolm Walker in Paris, as well as appearing in masterclasses with Raul Giménez and Filippo Morace, and has been praised for his exhilarating coloratura, brilliant high notes, velvety timbre and immaculate diction. He is already much sought-after for his specialist skills in the repertoire of Rossini, Donizetti and Mozart and has performed roles such as Tonio La fille du régimentElvino La sonnambulaBelmonte Die Entführung aus dem SerailFerrando Cosi fan tutteNemorino L’elisir d’amore and Peppe Rita.

He is regular guest at the BelCanto Festival Rossini Bad Wildbad, where he has sung the roles of Gernando in Garcia’s L’isola disabitata and Dormont in the festival’s production of La Scala di Seta under Peréz-Sierra. In 2022, he sang Conte Almaviva in a concert version of Il Barbiere di Siviglia and had a great success in his debut as Argirio in Tancredi in Theater Biel/Solothurn in Switzerland.

Alongside his work on the operatic stage, Remy has earned a stellar reputation in concert repertoire.  He performs regularly across Switzerland, where he sings a broad repertoire of oratorio ranging from baroque to modern. As one of the core soloists of the Accademia Barocca Lucernensis, he also works with one of the leading Swiss ensembles in historically-informed performance. Their first CD Sacred Music for Dresden Cathedral, featuring music by Zelenka and Hasse, was released in 2019 through PanClassics.

Remy is an avid performer of lied and loves to find innovative ways of reintroducing its repertoire to the world. Aside from focussing on German greats like Schubert, Schumann, and Brahms, he loves to perform early 20th century English and French songs. Together with Swiss pianist Clémence Hirt, he founded Duo Dalùna in 2018. Their first CD, A Song in the Wood, featuring a selection of songs by Britten, Head and Quilter, was released in 2021. The Duo was awarded the 3rd Prize at the inaugural Bolko von Hochberg Song Competition in Goerlitz and has performed at song festivals across Switzerland.

Most recently, he sang Rossini’s Stabat Mater in Luzern,  Lionel L’Éclair (Halévy) in  the Hallwyl Castle (Switzerland) as well as Belmonte Die Entführung aus dem Serail at the Goethe-Theater in Bad Lauchstädt (Germany), for the Pflauen-Zwickau opera house and the Schwetzingen castle in Germany.

Future plans include Eurilochus Ulisses (Reinhard Keiser) in Theater Biel/Solothurn as well as Berengario Lotario (Handel) in Payerne (Switzerland) and Marzio Mitridate.

Le jeune ténor suisse bilingue Remy Burnens rencontre un grand succès sur les scènes d’opéra et de concert en Suisse et en Allemagne. Souvent loué pour son impressionnante agilité, ses aigus brillants, son timbre velouté et sa diction parfaite, il est tout aussi à l’aise dans le monde de l’opéra, de l’oratorio et du Lied. Il a étudié le chant auprès de Peter Brechbühler à Lucerne et Malcolm Walker à Paris, puis parfait sa formation en masterclass auprès de Raul Giménez et Filippo Morace.

Devenu rapidement l’un des spécialistes les plus recherchés de Rossini et de Mozart dans sa Suisse natale et à l’étranger, il a chanté, entre autres, Tonio La Fille du Régiment, Elvino La Sonnambula, Belmonte Die Entführung aus dem SerailFerrando Così fan tutteNemorino L’elisir d’amore et Peppe Rita (Donizetti). Il est régulièrement invité au  Festival Rossini de Bad Wildbad, où il a chanté Gernando L’isola disabitata (Garcia) et Dormont La Scala di Seta sous la direction de José Miguel Peréz-Sierra. En 2022, il a chanté Almaviva dans une version de concert de Il barbiere di Siviglia de Rossini et a remporté un grand succès dans Argirio Tancredi de Rossini au Théâtre de Bienne/Soleure (TOBS) en Suisse.

Parallèlement à sa carrière opératique, Remy Burnens s’est forgé une considérable réputation de concertiste se produisant à travers la Suisse dans un large répertoire d’oratorio allant du baroque au contemporain. Il travaille régulièrement avec l’Accademia Barocca Lucernensis ; leur premier CD “Musique sacrée pour la Cathédrale de Dresde”, avec des œuvres de Zelenka et Hasse, est sorti en 2019 chez PanClassics.

Remy Burnens est un interprète passionné du Lied et cherche à en renouveler la présentation. Ne se limitant pas aux compositeurs germaniques les plus connus, tels Schubert, Schumann et Brahms, il a à cœur de proposer aussi des mélodies anglaises et françaises du début du XXe siècle. Avec la pianiste suisse Clémence Hirt, il a fondé le Duo Dalùna en 2018 ; leur premier CD, “A Song in the Wood”, avec un florilège de mélodies de Britten, Head et Quilter est sorti en 2021. Le Duo a reçu le 3ème prix lors de la première édition du concours de Lieder Bolko von Hochberg à Goerlitz et s’est produit dans des festivals de Lieder à travers toute la Suisse.

Il a tout récemment chanté le Stabat Mater de Rossini à Lucerne,  Lionel L’Éclair (Halévy) au Schloss Hallwyl (Suisse), ainsi que Belmonte Die Entführung aus dem Serail au Goethe-Theater à Bad Lauchstädt (Allemagne), à l’Opéra de Pflauen-Zwickau et au château de Schwetzingen en Allemagne.

Parmi ses projets, Eurilochus Ulisses (Reinhard Keiser) à Bienne-Soleure (TOBS), ainsi que Berengario Lotario (Haendel) à Payerne, en Suisse, et Marzio Mitridate.

Videos & Audio

TOP