FORGOT YOUR DETAILS?

Florian Bisbrouck

Baritone

After the award of his Diplôme Supérieur de Concertiste at the École Normale de Musique in Paris, Florian Bisbrouck now studies with Mariam Sarkissian and is also mentored by José Van Dam, Ludovic Tézier and Florian Sempey.

In 2016, he won 1st prize at the Concours de Mélodie Française in Coulaines, and was a finalist in the Marmande competition the same year.  The following year, he won the second Opera Prize at the Béziers Competition, then won the Mâcon Symphonie International Competition in 2019.  Following the International Competition of Clermont-Ferrand in 2021, he sang Enrico in Haydn's L'isola disabitata as part of his award.

His busy career has seen him work with conductors such as Federico Santi, Claude Schnitzler, Mikko Franck, Jean Claude Malgoire, Roberto Rizzi Brignoli, Eivind Gullberg Jensen, Deborah Waldman, Jacques Blanc, Amaury du Closel, Michele Mariotti, Carlo Montanaro, and directors such as Laurent Pelly, Alex Ollé, Simon Stone, Rolando Villazòn, François de Carpentries, Karine Van Hercke and Pierre Thirion-Vallet.  His recent roles include Procolo Viva la Mamma, Ramiro L'Heure Espagnole, Papageno Die Zauberflöte, GuglielmoCosi fan tutte, Ben in Menotti's The Telephone, and, more recently, Count Schopp Le Roi Carotte at the Opéra de Lille (directed by Laurent Pelly), Haly L'italiana in Algeri, in a co-production between Clermont Auvergne Opéra and Opéra Nomade, and Dulcamara L'elisir d'amore.

During the 2021-2022 season, he made his debut as Figaro Le nozze di Figaro at the Opéra de Clermont-Ferrand, as well as on tour in France in a co-production Clermont Auvergne Opéra and Opéra Nomade and, once again, in a reprise at the Estivales de Brou in the summer 2022. He also sang Calchas La Belle Hélènewith the Orchestre Maurice Ravel, and took part in the first recording of Fourdrain's La Griffe, in the role of Nicolas.

More recently, he sang Lescaut and Count Des Grieux in an abridged version of Massenet's Manon with the Compagnie Op'la (at the Opéras de Massy, ​​Limoges, Vichy and Saint Etienne), Enrico in Haydn's L'isola disabitata at the Opéra de Clermont Ferrand, Norbert Pitoul in Tous en Scène, an original show by Pierre Thirion-Vallet also at the Clermont Ferrand Opéra, involving people with disabilities, and Guglielmo Così fan tutte at the Estivales de Brou; and most recently Escamillo Carmen for Musica Nigella and Takénori Némoto.

Après ses études à l’École Normale de Musique de Paris, où il obtient son Diplôme Supérieur de Concertiste, auprès de Daniel Ottevaere, Florian Bisbrouck se perfectionne avec Mariam Sarkissian. Il reçoit également les conseils de José Van Dam, Ludovic Tézier et Florian Sempey.

Il a été dirigé par des chefs tels que Federico Santi, Claude Schnitzler, Mikko Franck, Jean Claude Malgoire, Roberto Rizzi Brignoli, Eivind Gullberg Jensen, Deborah Waldman, Jacques Blanc, Amaury du Closel, Michele Mariotti, Carlo Montanaro, et a travaillé avec des metteurs en scène tels que Laurent Pelly, Alex Ollé, Simon Stone, Rolando Villazòn, François de Carpentries, Karine Van Hercke et Pierre Thirion-Vallet.

Il remporte en 2016 le 1er prix du Concours de Mélodie Française à Coulaines, et est la même année finaliste des deux catégories du concours de Marmande. En 2017, il remporte le 2ème prix Opéra au Concours de Béziers, puis est lauréat du Concours International des Mâcons Symphonie en 2019. A l’issue du Concours International de Clermont-Ferrand en 2021, il est engagé pour Enrico dans L’isola disabitata de Haydn.

Florian Bisbrouck aborde des rôles tels que Procolo Viva la MammaRamiro L’Heure EspagnolePapageno La Flûte EnchantéeGuglielmo Cosi fan tutteBen Le Téléphone, et plus récemment le Comte Schopp Le Roi Carotte à l’Opéra de Lille (mise en scène de Laurent Pelly), puis Haly L‘Italienne à Alger, co-production Clermont Auvergne Opéra et Opéra Nomade et Dulcamara L’elisir d’amore. Il collabore également régulièrement avec Alain Duault pour des concerts privés et Jean Christophe Keck pour ses Dimanche d’Offenbach au Théâtre de l’Odéon à Marseille.

Au cours de la saison 2021-2022, il fait ses débuts dans le rôle de Figaro Les Noces de Figaro à l’Opéra de Clermont-Ferrand, ainsi qu’en tournée en France dans une co-production Clermont Auvergne Opéra / Opéra Nomade, rôle qu’il a repris aux Estivales de Brou à l’été 2022. Il chante Calchas dans La Belle Hélène d’Offenbach avec l’Orchestre Maurice Ravel, puis participe également au premier enregistrement de La Griffe de Fourdrain dans le rôle de Nicolas.

Plus récemment, Lescaut et le Comte Des Grieux dans une adaptation de Manon de Massenet avec la Compagnie Op’la opéras de Massy, Limoges, Vichy, Saint Etienne,  Enrico dans L’isola disabitata de Haydn à l’Opéra de Clermont Ferrand et Norbert Pitoul dans En Scène, création originale de Pierre Thirion-Vallet à l’Opéra de Clermont Ferrand incluant des personnes en situation de handicap et Guglielmo Così fan tutte aux Estivales de Brou ; et tout récemment, Escamillo Carmen pour Musica Nigella et Takénori Némoto.

Videos & Audio

TOP